Interaktiva assistenter – ge kunden rätt svar i alla lägen

11 feb 2021 kl 13–14.15 · Kostnadsfritt · 100 % digitalt

Se webinariet i efterhand här

Välkommen till ett event med fokus på hur interaktiva assistenter skapar värde för just ditt företag.

Det är nu det händer – 2021 är de interaktiva assistenternas år. När digitaliseringen accelererar blir assistenterna smartare, självklara och kompletta och ger helt nya möjligheter för företaget eller organisationen.

Interaktiva assistenter är inte längre något som är trevligt och roligt att ha, de är ett måste för att hänga med i konkurrensen och för att kunna erbjuda den bästa digitala upplevelsen.

Computer Sweden och IBM bjuder in till 75 intensiva minuter, där du får veta mer om interaktiva assistenter och hur de kan lösa dina utmaningar. IBMs experter delar visioner och strategier kring textanalys, analys av ostrukturerade data, hur lösningarna jobbar med språk och texter och hur IBM som företag självt använder Watson.

Dessutom får du ta del av inspirerande exempel på hur andra företag jobbar med interaktiva assistenter i olika projekt och har chans att ställa alla dina frågor. Det är som sagt här och nu det sker.

Du får bland annat höra mer om:

  • Helhetslösningar – därför är interaktiva assistenter så mycket mer än en chatbot
  • Kundupplevelse – hur tekniken kan ge dina användare en perfekt upplevelse
  • Affärsvärde – hur interaktiva assistenter skapar affärsvärde
  • Lösningsfokus – ge kunden rätt svar i alla lägen
  • Utvecklingen – hur du kan maximera nyttan av allt smartare lösningar
  • Konkreta exempel – resultat av skarpa projekt i drift

99 % ser en ökad kundnöjdhet i projekt där interaktiva assistenter används

96 % har överträffat, nått eller beräknar att nå förväntad ROI i sina interaktiva assistent-lösningar

(Källa: Undersökning gjord av IBM Institute for Business Value (IBV) i samarbete med Oxford Economics, 2020)

Jag vill se webinaret

Fyll i dina uppgifter i formuläret nedan så får du en länk till webinaret.

  • Anmäl dig här

  • Glöm inte landsprefix: +45/+46/etc.
  • IBM kan använda min kontaktinformation för att hålla mig underrättad om produkter, tjänster och erbjudanden:
  • Du kan när som helst dra tillbaka ditt samtycke till marknadsföring genom att skicka en begäran att välja bort marknadsföring. Du kan också säga upp prenumerationen på e-postmeddelanden med marknadsföring genom att klicka på den länk för att avsluta prenumerationen som finns i varje sådant e-postmeddelande. Mer information om IBMs bearbetning finns i IBMs integritetspolicy. Genom att skicka in det här formuläret bekräftar jag att jag har läst och förstått IBMs integritetspolicy.
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Agenda

Computer Sweden och IBM hälsar välkomna.

Katarina Strömberg, event manager, IDG
Victoria Rosell, country manager, IBM Data & AI

Under de senaste åren har stort fokus legat på hur AI kommer att förändra företagens arbetssätt. I diskussionerna kring hur AI kan effektivisera företagens affärsprocesser och öka kostnadsbesparingarna, har Natural Language Processing (NLP) har fått en alltmer central roll. Fredrik Tunvall, Senior Product Manager för IBMs NLP-lösningar, berättar hur tekniken kan hjälpa företag att analysera och förstå ostrukturerade data bättre och leda till mycket smartare interaktiva assistenter. Så här ser strategin för framtiden ut.

Fredrik Tunvall, Senior Product Manager, Natural Language Processing, IBM

När du ställer en fråga till ett AI-stöd, i form av en assistent, vad är det du egentligen försöker säga? Vilken information vill du få fram ur systemet? Mänskligt språk har många nyanser, vilket gör att det finns väldigt många sätt att uttrycka en viss fråga. Det kan vara problemet för många assistenter, som chatbottar, som snubblar på svaren i den komplexa syntaxen och fastnar på specifika ord istället för att förstå sammanhanget.

Den interaktiva assistenten ska inte bara kunna svara på enkla, vanligt förekommande frågor, utan också ta fram rätt passage ur en längre text, sammanföra textdelar och fånga sammanhanget. När det inte fungerar måste en mänsklig uppföljning kunna kopplas in sömlöst för att uppnå bra flöde i dialogen. Som användare vill du ha svar på din fråga och en lösning på ditt problem, oavsett kanal, underliggande teknik och språkformulering.

Johan Rodin, Data & AI, IBM Sverige

IBM offers thousands of products and services to its customers and is always seeking new ways to improve customer service. Both the scale and depth are massive undertakings.  Over the last five years, over 80 customer-facing automated agents have been deployed covering more than 250 major products.  During this introduction, learn how IBM Support was able to rapidly construct and maintain chatbots using Watson Assistant, Watson Discovery and a crowdsourced knowledge map that both learn from and inform IBM support professionals.  Learn how automation supports Chatbot creation, focused improvement efforts, metrics reporting and information sharing.  It is a constant evolution which will be illustrated by a brief discussion of the results.

Jim Dewan, Cognitive Service Platform architect, Support Transformation Team, IBM.

Computer Sweden och IBM summerar och rundar av.

Katarina Strömberg, event manager, IDG
Victoria Rosell, country manager, IBM Data & AI

Du får lyssna till:

Kontakta oss

Christine Karlsson
Project Manager
070-265 67 88
christine.karlsson@idg.se

Carina Thomasson
Event Manager IBM Svenska AB
070-79 34 073
carina@se.ibm.com