Interaktiva assistenter – ge kunden rätt svar i alla lägen
11 feb 2021 kl 13–14.15 · Kostnadsfritt · 100 % digitalt
11 feb 2021 kl 13–14.15 · Kostnadsfritt · 100 % digitalt
Välkommen till ett event med fokus på hur interaktiva assistenter skapar värde för just ditt företag.
Det är nu det händer – 2021 är de interaktiva assistenternas år. När digitaliseringen accelererar blir assistenterna smartare, självklara och kompletta och ger helt nya möjligheter för företaget eller organisationen.
Interaktiva assistenter är inte längre något som är trevligt och roligt att ha, de är ett måste för att hänga med i konkurrensen och för att kunna erbjuda den bästa digitala upplevelsen.
Computer Sweden och IBM bjuder in till 75 intensiva minuter, där du får veta mer om interaktiva assistenter och hur de kan lösa dina utmaningar. IBMs experter delar visioner och strategier kring textanalys, analys av ostrukturerade data, hur lösningarna jobbar med språk och texter och hur IBM som företag självt använder Watson.
Dessutom får du ta del av inspirerande exempel på hur andra företag jobbar med interaktiva assistenter i olika projekt och har chans att ställa alla dina frågor. Det är som sagt här och nu det sker.
Du får bland annat höra mer om:
99 % ser en ökad kundnöjdhet i projekt där interaktiva assistenter används
96 % har överträffat, nått eller beräknar att nå förväntad ROI i sina interaktiva assistent-lösningar
(Källa: Undersökning gjord av IBM Institute for Business Value (IBV) i samarbete med Oxford Economics, 2020)
Fyll i dina uppgifter i formuläret nedan så får du en länk till webinaret.
Computer Sweden och IBM hälsar välkomna.
Katarina Strömberg, event manager, IDG
Victoria Rosell, country manager, IBM Data & AI
Under de senaste åren har stort fokus legat på hur AI kommer att förändra företagens arbetssätt. I diskussionerna kring hur AI kan effektivisera företagens affärsprocesser och öka kostnadsbesparingarna, har Natural Language Processing (NLP) har fått en alltmer central roll. Fredrik Tunvall, Senior Product Manager för IBMs NLP-lösningar, berättar hur tekniken kan hjälpa företag att analysera och förstå ostrukturerade data bättre och leda till mycket smartare interaktiva assistenter. Så här ser strategin för framtiden ut.
Fredrik Tunvall, Senior Product Manager, Natural Language Processing, IBM
När du ställer en fråga till ett AI-stöd, i form av en assistent, vad är det du egentligen försöker säga? Vilken information vill du få fram ur systemet? Mänskligt språk har många nyanser, vilket gör att det finns väldigt många sätt att uttrycka en viss fråga. Det kan vara problemet för många assistenter, som chatbottar, som snubblar på svaren i den komplexa syntaxen och fastnar på specifika ord istället för att förstå sammanhanget.
Den interaktiva assistenten ska inte bara kunna svara på enkla, vanligt förekommande frågor, utan också ta fram rätt passage ur en längre text, sammanföra textdelar och fånga sammanhanget. När det inte fungerar måste en mänsklig uppföljning kunna kopplas in sömlöst för att uppnå bra flöde i dialogen. Som användare vill du ha svar på din fråga och en lösning på ditt problem, oavsett kanal, underliggande teknik och språkformulering.
Johan Rodin, Data & AI, IBM Sverige
Jaakko Sävilammi, Chapter Lead, OP.
IBM offers thousands of products and services to its customers and is always seeking new ways to improve customer service. Both the scale and depth are massive undertakings. Over the last five years, over 80 customer-facing automated agents have been deployed covering more than 250 major products. During this introduction, learn how IBM Support was able to rapidly construct and maintain chatbots using Watson Assistant, Watson Discovery and a crowdsourced knowledge map that both learn from and inform IBM support professionals. Learn how automation supports Chatbot creation, focused improvement efforts, metrics reporting and information sharing. It is a constant evolution which will be illustrated by a brief discussion of the results.
Jim Dewan, Cognitive Service Platform architect, Support Transformation Team, IBM.
Computer Sweden och IBM summerar och rundar av.
Katarina Strömberg, event manager, IDG
Victoria Rosell, country manager, IBM Data & AI
Senior Offering Manager, Watson Discovery & Watson NLU, IBM
Fredrik is part of the Product Management team for IBM Watson Discovery and NLU. In this role he is responsible for driving growth and awareness of the platforms through strategic initiatives across all routes to market. He collaborates with clients, business partners, as well as IBM engineering, marketing, and sales to create and optimize business value and drive adoption.
Prior to this role, Fredrik managed the Client Engagement team for the Watson Client Experience Centers across North America. In this role he was responsible for helping clients, partners, and media understand the technology and business value of IBM Watson and the IBM Cloud.
Before joining IBM he worked as an industry analyst at Ovum, where he researched and delivered advisory services on trends and strategies in business intelligence, analytics, data visualization, and big data.
Throughout his career Fredrik has served in several technical, consultancy, and project management roles. He has a broad technical and strategic understanding of everything from application development and data management to the more high-level human-computer interaction, and has gained expertise in industries ranging from financial services to health to retail.
Fredrik also holds an MSc in cognitive neuroscience from Columbia University.
Cognitive Service Platform architect, IBM Support Transformation Team
IBM offers thousands of products and services to its customers and is always seeking new ways to improve customer service. The ability to scale AI solutions is key to the success of both IBM and its customers. Automation, self-learning and human-to/from-system knowledge sharing are key to this goal. Jim Dewan is a Cognitive Service Platform architect from the IBM Support Transformation Team.
He has over 31 years of experience from roles such as development, support, architect, test and customer liaison. He has designed, developed and deployed an AI ecosystem on the new IBM Salesforce support site which aims to provide a high value experience for IBM customers while reducing the effort to build such solutions
Country manager, Data & AI, IBM
The Data and AI unit makes data simple and accessible. We help our clients in their cognitive and AI journey through three flexible platforms and capabilities: collect data through Hybrid Data Management, organize data with Unified Governance and Integration, and analyse data with Data Science and Business Analytics.
Victoria has held different roles and leadership positions in IBM Sweden and Nordic, and has more than 15 years’ experience in sales, sales management and business leadership in the IT industry working with a diverse range of clients and industries.
Victoria has great passion for the IT business and enjoys being part of an international and dynamic environment, with high speed and transformation. Last year she represented IBM in the prestigious Swedish Leadership Program, “Ruter Dam”.
Technical Sales, IBM Data and AI
Johan Rodin is a technical sales specialist within IBM Data and AI in Sweden and the Nordics. With more than twenty years’ experience in the software industry, Johan combines a deep knowledge in computer systems architecture with an understanding of the challenges today’s businesses face going into the cloud era. Currently, Johan is focusing on the Watson APIs and IBM Cloud Pak for Data, a modern Kubernetes-based platform from IBM for running data science cloud workloads in your data center.
Chapter Lead, OP.
Jaakko Sävilammi is chapter lead at OP.
Eventchef, IDG & dagens moderator
Katarina Strömberg är IDG:s eventchef och vanligtvis moderator på Webbdagarna, Skandinaviens största event om digitala affärer. Hon har jobbat som it-journalist i över 20 år och jobbar i dag med redaktionellt material både online och i form av event och kurser. Hon är en erfaren och flitigt anlitad moderator, där hennes journalistiska erfarenhet och vinkel är grunden i moderatorskapet. Katarina är även kursledare på Webbdagarna Academy.
Christine Karlsson
Project Manager
070-265 67 88
christine.karlsson@idg.se
Carina Thomasson
Event Manager IBM Svenska AB
070-79 34 073
carina@se.ibm.com